W lutym, niezapomnianą i pełną wrażeń przygodę z robotyką mieli uczniowie klas młodszych. A wszystko to dzięki wykorzystaniu w realizacji zajęć sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości.
2 lutego podczas zajęć rewalidacyjnych z uczniami został wykorzystany zestaw do budowania robotów. Obecni na zajęciach chłopcy segregowali i grupowali poszczególne elementy zestawu, a następnie tworzyli z klocków różnorodne konstrukcje, ćwicząc przy tym wyobraźnię, kreatywność oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Okazało się, że klocki dają nieograniczone możliwości łączenia, budowania i kreowania dziecięcej rzeczywistości – dają nieograniczone możliwości nauki i zabawy.
Zestaw klocków do budowania robotów doskonale sprawdził się w obrazowej nauce mnożenia (3 lutego). Uczniowie klasy drugiej wykonywali operacje matematyczne w tym zakresie przeliczając poszczególne elementy zestawu. Dzieci zapamiętywały wzrokowo układ klocków, a poprzez manipulowanie i układanie wyników łatwiej im było zrozumieć przemienność mnożenia. Ta forma poznawania matematyki okazała się dla uczniów bardzo atrakcyjna, tym bardziej, że nagrodą za wykonanie zadania było skonstruowanie własnego robota.
Ten sam zestaw klocków urozmaicił zajęcia dzieciom z oddziału przedszkolnego. Najmłodsi uczniowie szkoły wzięli udział w lekcji pod hasłem „Oswajamy klocki”. Podczas zajęć dzieci rozpoznawały kształty, układały powtarzające się sekwencje, grupowały i porównywały elementy zestawu, kształcąc tym samym umiejętności z zakresu edukacji matematycznej.
6 lutego, podczas organizowanego w szkole balu karnawałowego, uczniowie klas 1-3 mieli okazję poznać działanie aparatów cyfrowych. Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wcieliły się w rolę fotoreporterów i samodzielnie wykonały fotografie utrwalające miłe chwile na balu.
27 i 28 lutego uczniowie klasy pierwszej uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem zestawu do budowania robotów. Dzieci pilnie wykonywały kolejne kroki zawarte w instrukcji, w skutek czego udało im się zbudować robota. Następnie, wykorzystując aplikację Abilix Krypton 2, próbowały zaprogramować go, czyli wprawić w ruch. Radość, jaka towarzyszyła im podczas wykonywania tego zadania była ogromna.







