Czas na podsumowanie działań w I półroczu roku szkolnego 2024/2025.
Na zajęciach informatyki jak zawsze działo się wiele interesujących rzeczy. Uczniowie klas 4-8 mieli okazję tworzyć wspaniałe modele 3D oraz zapoznawać się z zasadami działania drukarki. Oprócz tego, odbyły się zajęcia w ramach Europejskiego tygodnia Kodowania, podczas których młodzi programiści, korzystając z zestawów do budowy robotów, poznali podstawy kodowania. Uczniowie starszych klas z kolei poznawali różne programy do modelowania i projektowania w trzech wymiarach. Wiedza zdobyta podczas zajęć dała uczestnikom fundamenty, na których będą mogli budować bardzo wiele swoich kompetencji. Jedynym ograniczeniem jest tylko ich wyobraźnia. Nawet jeśli nie każdy uczeń zostanie w przyszłości programistą, podstawowa znajomość programowania pomoże mu rozwiązywać wiele problemów w innych dziedzinach.
Na lekcjach języka polskiego, angielskiego i niemieckiego uczniowie również mieli możliwość korzystania ze sprzętu zakupionego w ramach programu. Głównie korzystali z mikrofonu, nagrywając swoje wypowiedzi, które następnie odsłuchiwali, aby poprawić i usprawnić swoją wymowę oraz doskonalić poprawne akcentowanie. Sprzęt audio okazał się również niezwykle pomocny, do wyszukiwania wyrazów dźwiękonaśladowczych. Mikrofon został również wykorzystany podczas szkolnych obchodów podczas Europejskiego Dnia Języków Obcych. Na lekcjach języka polskiego wykorzystywany był również aparat fotograficzny, który pomógł w zajęciach, na których uczniowie doskonalili umiejętności redagowania opisu postaci i krajobrazu. Podczas omawiania lektury „Hobbit, czyli tam i z powrotem” stworzyli wspaniałe krainy, po których podróżował główny bohater książki. Uczniowie wykorzystali wydrukowane podstawki, pod fantastyczne postacie.
Klasa 6b realizowała innowację „Uczeń i media”. Na zajęciach uczniowie realizowali działania w ramach programu „Szkoła twórczych praktyk”, wykorzystując zestawy do robienia zdjęć.
Uczniowie bardzo chętnie korzystali na zajęciach z zestawów do budowania robotów. Podczas tworzenia wspaniale się bawili, podwyższając swoje kompetencje.
Aparat fotograficzne wzbogacił lekcje na lekcjach przyrody, podczas których uczniowie stawiali pierwsze kroki w roli obserwatora przyrody. Młodsi uczniowie wykorzystywali mikrofon do nauki głoskowania i czytania. Uczniowie kl. I podczas dodatkowych zajęć z języka polskiego poznali kolejne litery alfabetu z wykorzystaniem druku 3D.
Podczas wycieczek, imprez klasowych i uroczystości szkolnych skutecznie wykorzystaliśmy aparat fotograficzny, który otrzymaliśmy w ramach programu. Fotoreportaże i relacje, które stworzyliśmy, były dostępne do oglądania na naszej stronie internetowej.
#LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci









