Na lekcjach informatyki, jak zwykle, miały miejsce różnorodne fascynujące aktywności. Uczniowie z klas 4-8 mieli szansę na tworzenie niezwykłych modeli 3D oraz na zapoznanie się z funkcjonowaniem drukarki. Korzystali także z zestawów do budowy robotów, ucząc się podstaw kodowania. Uczniowie entuzjastycznie korzystali na zajęciach z robotów. Podczas tworzenia świetnie się bawili, równocześnie rozwijając swoje umiejętności. Natomiast starsze klasy eksplorowały różne programy do modelowania i projektowania w trzech wymiarach. Wiedza zdobyta na zajęciach stanowiła solidne fundamenty, na których uczniowie mogli rozwijać swoje umiejętności. Jedyne, co ich ogranicza, to wyłącznie wyobraźnia. Nawet jeśli nie każdy z uczniów zdecyduje się na karierę programisty, znajomość podstaw programowania będzie przydatna w rozwiązywaniu problemów w innych dziedzinach. Uczniowie poznali również zasady montowania filmów.
Podczas lekcji języka polskiego, angielskiego i niemieckiego uczniowie również mieli okazję korzystać z nowego sprzętu zakupionego w ramach programu. W szczególności używali mikrofonu do nagrywania swoich wypowiedzi, a następnie odsłuchiwali te nagrania, aby poprawić swoją wymowę oraz doskonalić akcentowanie. Na lekcjach polskiego wykorzystywano także aparat fotograficzny, co ułatwiło zajęcia, w trakcie których uczniowie szlifowali umiejętności tworzenia opisów.
Klasa 6c realizowała innowację „Uczeń i media”, podczas której omawiała zagadnienia związane z historią mediów oraz zagrożeniami jakie mogą one ze sobą nieść. Poznali podstawowe zasady obsługi aparatu cyfrowego oraz wykonywania dobrej jakości zdjęć. Uczniowie przygotowali także projekt edukacyjny „ Zasłużeni dla historii Radomia”, a zakupiony sprzęt pozwolił uwiecznić to ciekawe przedsięwzięcie.
Aparat był także stosowany na zajęciach z przyrody, gdzie uczniowie zaczynali swoją przygodę jako obserwatorzy przyrody. Młodsi uczniowie korzystali z mikrofonu, aby doskonalić swoje umiejętności w zakresie głoskowania i czytania. Pierwszoklasiści, w trakcie dodatkowych lekcji polskiego, zapoznawali się z nowymi literami alfabetu, używając technologii druku 3D.
Wiele się działo również na zajęciach fizyki i chemii. Uczniowie z klasy 8a organizowali i pokazywali eksperymenty dla dzieci z klasy 3b. Odbyły się ciekawe spotkania, min.: „Napięcie powierzchniowe” oraz „ Zabawy z jajkiem”. Uczniowie z klasy 3b wykazali dużą aktywność i z entuzjazmem realizowali przygotowane eksperymenty. Podczas zajęć uczniowie dokumentowali swoje działania za pomocą aparatu, który otrzymali w ramach inicjatywy „Laboratoria przyszłości”. Uczniowie starszych klas nauczyli się, jak przeprowadzać pomiary tych podstawowych parametrów związanych z prądem elektrycznym. Samodzielnie odkryli różnice wynikające z łączenia odbiorników energii elektrycznej w układy szeregowe i równoległe. Zestaw podstawowych elementów elektronicznych, zakupiony w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”, wprowadził naszych uczniów w fascynujący świat elektroniki.
W miesiącach maj i czerwiec uczniowie ósmych klas na zajęciach fizyki korzystali z aparatu fotograficznego nabytego w ramach inicjatywy „Laboratoria przyszłości”, aby uwiecznić swoje doświadczenia z optyki. Przedstawili zjawiska odbicia oraz załamania światła na granicy dwóch różnych materiałów, a także rozdzielenie białego światła w pryzmacie na różne kolory. W dniu 30 maja 2025, w trakcie Festynu Rodzinnego, miały miejsce pokazy z zakresu chemii i fizyki. Uczniowie ósmych klas, biorący udział w zajęciach rozwijających ich pasje związane z fizyką i chemią, zaprezentowali różne doświadczenia.
W czasie wycieczek, szkoleń klasowych oraz różnych wydarzeń szkolnych skutecznie posługiwaliśmy się aparatem, który otrzymaliśmy w ramach projektu. Stworzone przez nas fotoreportaże i relacje były dostępne do obejrzenia na naszej stronie internetowej.
#laborotoriaprzyszłości.


