Projekt „Z matematyką wesoło, rodzinnie i kolorowo”
Z wielką radością informujemy, że wzięliśmy udział w programie grantowym mPotęga i otrzymaliśmy dofinansowanie od Fundacji mBanku w wysokości 5.000 zł na realizację dodatkowych zajęć matematyki w nowym roku szkolnym i zakup pomocy naukowych.
Projekt edukacyjny napisany przez nauczycieli matematyki Anetę Podlaską, Agnieszkę Harenza i Agnieszkę Tomczyk – Skowronek „Z matematyką wesoło, rodzinnie i kolorowo” został wybrany jako jeden z 15 najwyżej ocenionych projektów.
Cele naszego projektu:
- Stworzenie ciekawych pomocy dydaktycznych jako innowacyjnych metod nauki matematyki
- Zainteresowanie uczniów odkrywaniem praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym
- Rozwijanie współpracy szkoły z rodzicami w rozwoju edukacji matematycznej uczniów
Myślą przewodnią projektu jest zainteresowanie uczniów matematyką poprzez twórcze i rodzinne gry edukacyjne. Realizacja projektu podzielona jest na trzy grupy wiekowe uczniów. Na każdym etapie działań zaangażowani będą rodzice uczniów.
Uczniowie klas 4 utrwalać będą umiejętności działań na liczbach naturalnych poprzez gry edukacyjne z zestawu „Kart Grabowskiego”. Odbędą się spotkania podczas których uczniowie i rodzice zostaną zapoznani z zasadami gier i dzięki czemu będą mogli poprzez zabawę pomagać dzieciom w nauce np. tabliczki mnożenia. Zostanie ogłoszony konkurs na Mistrza Tabliczki Mnożenia i konkurs matematyczno-plastyczny na najlepszą prace popularyzującą znajomość tabliczki mnożenia. Uczniowie klas 5 poprzez gry logiczno – matematyczne „Blokus”, „Digit”, „Tangram” będą rozwijać umiejętności analityczne, opracowywanie strategii. Podczas spotkań będą organizowane rodzinne rozgrywki matematyczne. Organizacja tych rozgrywek odbywać się będzie w salach lekcyjnych i na terenie szkoły.
Podczas spotkań w szkole uczniowie będą współpracować z rodzicami – wspólne gry edukacyjne, rodzinne rozgrywki matematyczne. Natomiast w domu rodzice będą mieli możliwość pomocy dzieciom w przygotowaniu prac konkursowych. Gry, z którymi rodzice i uczniowie, zostaną zapoznani na spotkaniach oraz te wykonane podczas konkursu, będą mogli wykorzystać w domu.
Zostanie ogłoszony konkurs na matematyczną grę edukacyjną. Uczniowie klas 6 odkrywać będą praktyczne zastosowanie figur geometrycznych w plastycznym wymiarze. Podczas warsztatów będą projektować na papierze z figur geometrycznych, symboli matematycznych obrazy, grafikę, emblematy, a następnie swoje prace wykonają na komputerze w dowolnym programie komputerowym. Podczas projektowania uczniowie będą mogli korzystać z klocków „Tangram”. Najciekawsze grafiki zostaną wydrukowane w drukarni na t-shirtach autorów. Podsumowaniem każdego działania będzie ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu. Laureaci otrzymają dyplomy i nagrody o tematyce matematycznej zakupione w ramach grantu.
Uroczyste podsumowanie projektu edukacyjnego „Z matematyką wesoło, rodzinnie i kolorowo”.
Podczas podsumowania pani dyrektor Małgorzata Suligowska wraz z nauczycielami matematyki: Agnieszką Harenzą, Anetą Podlaską i Agnieszką Tomczyk-Skowronek wręczyli nagrody i dyplomy 24 laureatom konkursów, które były organizowane w ramach realizacji projektu:
• “Mistrz tabliczki mnożenia”,
• “Tabliczka mnożenia jest fajna”,
• “Matematyczna gra edukacyjna”,
• “Grafika z klocków Tangram”.
Nagrody, tak jak i wszystkie pomoce dydaktyczne, z których korzystali nauczyciele z uczniami przy realizacji projektu, zakupione były z funduszu programu Fundacji mPotęga.
Odbyła się również wystawa prac uczniów oraz prezentacja zdjęć dokumentujących realizację projektu.
Program #mPotęga – realizacja projektu edukacyjnego „Z matematyką wesoło, rodzinnie i kolorowo”. – listopad 2022 r.
W listopadzie uczniowie klas szóstych odkrywali praktyczne zastosowanie figur geometrycznych w plastycznym wymiarze. Podczas projektowania uczniowie korzystali z klocków „Tangram”. Na początku była krótka prezentacja czym jest tangram, jak wykonać taki tangram oraz przykładowe obrazki z tanów. Uczniowie po szybkim zapoznaniu się elementami zestawu wykonali swoje pierwsze projekty. Projektowali różne symbole matematyczne, wzory, liczby oraz figury symetryczne. Kolejnym etapem będzie wykonanie swojej pracy w programie GoeGebra. Najciekawsze grafiki zostaną wydrukowane na t-shirtach.
Kolejne zajęcia warsztatowe – klasa 5F
Kolejne zajęcia warsztatowe programu #mPotęga – realizacja projektu „Z matematyką wesoło, rodzinnie i kolorowo”. Tym razem uczniowie klasy 5f oraz ich rodzice podczas „Rodzinnych rozgrywek matematycznych” zmierzyli się z grami logiczno – matematycznymi. Wykorzystane podczas zajęć gry logiczne „Blokus” oraz „Digit” były okazją do szukania strategii, zachęcały do wytężonej pracy umysłowej, logicznego i przestrzennego myślenia. W przypadku matematyki poszukiwanie, zadawanie pytań, odkrywanie jest szczególnie ważne.
Gry logiczno – matematyczne.
Program #mPotega – realizacja projektu edukacyjnego „Z matematyką wesoło, rodzinnie i kolorowo”, tym razem podczas spotkania uczniów klasy 5c z grami logiczno – matematycznymi : „Blokus” i „Digit”. Czy było wesoło? Oczywiście. Zdrowa rywalizacja, opracowywanie strategii i radość z wygranych wywoływała uśmiech i okrzyki radości. Czy było rodzinnie? Oczywiście. W rozgrywkach brali udział nie tylko uczniowie, ale również ich rodzice. Czy było kolorowo? Było. Gry w kolorowej grafice zachęcały do wytężonej pracy umysłowej, logicznego i przestrzennego myślenia, co jest bardzo ważne w nauce matematyki.
„GRY I ZABAWY Z KARTAMI GRABOWSKIEGO”
27 września 2022r. w naszej szkole odbyło się spotkanie w ramach projektu edukacyjnego „Z MATEMATYKĄ WESOŁO, RODZINNIE I KOLOROWO”. Podczas warsztatów uczniowie klasy 4b i ich rodzice zostali zapoznani z zasadami gier: Dobieranie do pary, Sokole oko, Salto, Czarna-czerwona, Szeryf. W trakcie 90 minut uczestnicy zagrali we wszystkie omówione gry. Na koniec każdej rozgrywki zliczane były punkty według zasady: 1 karta to 1 punkt. W każdej grupie zawodnik z największą liczbą punktów otrzymał tytuł: „Mistrz Tabliczki Mnożenia”. Rodzice poprzez zabawę pomagali dzieciom w nauce tabliczki mnożenia. Największym zainteresowaniem cieszyły się dwie gry: Salto i Szeryf. Na zakończenie spotkania na uczestników czekała niespodzianka.