30 stycznia 2024 roku odbyły się zajęcia w ramach innowacji „Akademia Młodego Odkrywcy”. Tym razem uczniowie rozwijający zainteresowania z fizyki i chemii pod opieką swoich nauczycieli zachwycili uczniów klasy 3a doświadczeniami związanymi ze zjawiskami dotyczącymi magnetyzmu.
Na początku uczniowie klasy 3a zapoznali się z prezentacją multimedialną przygotowaną przez osoby prowadzące spotkanie, z której dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy na temat magnesów i ich właściwości. Obejrzeli doświadczenia przygotowane przez uczniów klas ósmych.
Uczniowie klasy 3a poznali Co przyciąga magnes? Następnie dzieci obserwowały pole magnetyczne wytwarzane przez magnes i jego oddziaływanie na opiłki żelazne umieszczone
w przezroczystych pojemnikach. Magnes przyciąga je w ciekawy sposób ponieważ wytwarza „pole magnetyczne”, niewidoczne dla nas, a jak mogli zaobserwować uczniowie działające na opiłki żelazne. Dzieci mogły przeprowadzić doświadczenia z magnesami neodymowymi i odpowiedzieć na pytanie, które magnesy są silniejsze i czy mogą oddziaływać np. przez ławkę, rękę.
Następnie przyszedł czas na zabawę magnesami: rybak – wędka z magnesem i rybki ze spinaczami, kto szybciej wyłowi większą liczbę rybek; motyle – motylki przygotowane wcześniej przez uczniów klasy 8, które dzieci samodzielnie kolorują i przyczepiają spinacze, labirynt – zadanie polegało na przesuwaniu magnesu pod kartką papieru i obserwacji jak motylki poruszają skrzydełkami. Ostatnie doświadczenie polegało na malowaniu farbami na talerzykach przy pomocy magnesów.
Pokaz przygotowany przez uczniów rozwijających zainteresowania z fizyki i chemii, pod opieką nauczyciela chemii Katarzyny Łukomskiej i fizyki Małgorzaty Basa, został po raz kolejny przyjęty z entuzjazmem i zaangażowaniem dzieci z klasy 3a.